Monday, February 14, 2011

14 vs 15 FEBRUARI..:)


assalamualaikum wat semua pembacaku..kali sy nk kongsi tentang kisah d sebuah blog kawan sy,sy tertarik dengan satu kisah di mana ia menceritakn tentang hari kekasih,dan sy pun turut serta ingin berkempen juga...semua tahu tentang tarikh yg tersebut kan...iaitu 14feb..cinta??sudah sedia maklum isnin ni ialah hari valentine pada mereka yang menyambut hari kekasih dan hari esoknya merupakan maulidur rasul bagi umat Islam..so mana agak-agaknya lagi diutamakan.??kenapa perlu sambut valentine? sedangkan pada tarikh yang sama, tapi tahun yang beratus kebelakang ia merupakan hari orang kristian menyanjung Paderi Valentine yang dihukum bunuh dan ada pulak versi kata banyak umat Islam dibunuh oleh paderi nama valentine ni..  entahlah tak berapa nak ingat pulak sejarahnya.. pokoknya tak berfaedah sambut.. yela semata-mata sehari ni, extra sayanglah konon.. nak kena bagi hadiah bagai.. macam hari lain tak de pulak buat macam ni.. tambahan lg sy single sekarang,hanya sambut hari sayang ini dengan org yg selayaknya kita sambut iaitu insan yg bernama IBU..dengan ku ku sayang,dengan ibu ku peluk,dengan ibu ku cium..saya telah ungkapkan sayang sy pd ibu iaitu.."umiee,adk sayang umi selamanya,umi la yg bnyk berkorban utk adk,sentiasa d sisi adk tidak kira suka atau duka..adik sayang umie,adk janji bila adk dah besar dan ada kerjaya,adk nk jage umi seperti mana umi jaga dan belai adik sekarang.."..so aku join kempen di bawah ni.. untuk tidak mengingati hari karut ini...

kempem pertama ni dianjurkan oleh SUNAH MUHAMMAD



"SAYA SAYANG SAUDARA SEISLAM SAYA,SAYA CINTA RASULULLAH DAN SAYA TAK AKAN SAMBUT VALENTINE DAY"

manakala kempen yang kedua dianjur oleh AL_HAKIM..

marilah sama2 tak mensia-siakan cuti yang ada pada hari selasa tersebut..banyakkan berselawat,mudah mudahan kita semua tergolong dalam orang yang tidak melukai hati Nabi Muhammad S.A.W..dan kasih sayang atau rasa cinta yg amat sedikit yg dipinjamkan oleh Allah ini disalur pada insan yang bernama keluarga dan rakan serta orang sekeliling kita...jangan pernah ada bermusuhan antara sesama manusia..sama2 kita berkasih sayang antara satu sama lain.^_^


andai saya ada melukai hati anda semua,maafkan saya..tapi di sudut hati,saya sayang anda semua..kita sama2 manusia yg di cipta di bumi yg nyata,tidak harus membenci antara kita,so seperti yg saya cakapkan tadi,saya seorang penyanyang,tidak kira orang berlaku jahat atau burukkan saya..saya tetap sayang..saya manusia yg di cipta allah,jadi allah membenci jika umatnya bergaduh atau sebaliknya..aishh,panjang lak celoteh sofea ni,ok..salam MAULIDUR RASUL semuanya..smoga d berkati...


SALAM SAYANG Dari:>SOFEA AFFENS<



No comments: